where did i go wrong

Hur får man ut det man känner i hjärtat till ord och handling? Hur ser man till att det blir en förändring, och hur tar man det steget som krävs för att börja följa sitt hjärta istället för att bara fortsätta följa strömmen? Hur bryter man mönstret som man mot sin vilja har fastnat i. Jag vet inte vart allt gick snett, jag vet inte vart längs denna långa väg det var jag förlorade mig själv. Jag kommer inte ihåg i detalj tiden jag var som lyckligast men jag vet att allt såg annorlunda ut då. Jag vill tillbaka dit, eller blicka framåt och känna en nyfunnen lycka. Jag är trött, jag är utmattad och jag är less. Inget är bra, allt går i svackor - från minut till minut. Från dag till dag, ena dagen är allt bra, andra dagen vill jag inget hellre än att borra ner mig under täcket och försvinna några dagar. Åka bort, resa, uppleva och känna. Känna mig levande och inte som ett vandrande åskmoln. Byta mijö, byta omgivning, vara glad, slippa bekymmer och slippa känna denna eviga tyngd på mina axlar. Jag är så jävla less.

Jag vet inte om det är värt dessa tårar, eller om det är jag som inte är värd att gråta dem. För allt kan ha varit mitt fel ända från början. Hur många timmar har jag inte spenderat åt att grubbla, gråta, tänka, förändra, försöka, prata, sökt råd och bekräftelse. Slut med det nu, dags för en förändring. Nej, det är på riktigt den här gången. Jag har inte råd att förlora mer av mig själv. Dags att börja lappa ihop den person jag tidigare faktiskt tyckte om att vara. Hej världen, here I come.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0