update från Björnrike

Tänktr bara skriva här lite snabbt om vad vi har gjort hittills och att vi kommer hem imorn eftermiddag ostället för ikväll. Vi har avbokat våran bussresa hem och kommer åka bil hem imornbitti istället, alltså får vi en extra skiddag! Vi har åkt skidor och snowboard varje dag och myst i stugan på kvällarna. Igårkväll var vi på fondueafton och det var supergott! Idag är vi uppe tidigare än någon annan dag jag och Jenny, vi har gått upp runt halv tio varje dag hehe.. Men idag är ju som sagt sista åkdagen så nu ska jag strax dra upp Jenny ur sängen. Måste bara berätta om min incident första dagen -.- det finns ju en.ny sittlift här i Björnrike, Sveriges längsta har den blivit. Så självklart skulle vi prova att åka den upp till toppen. Jag sätter mig längst ut på sex-sätet som jag brukar gör eftersom jag har snowboard, det finns ju en sak man ska fälla ner och ha sina skidor/fötter på. Den fälls ner och alla andra fem personer lägger all sin tyngd på den, alla hade skidor och det blir ju ganska tungt om alla har sin tyngd på den här saken man fäller ner. Inte förrän då inser jag att hela mitt vänstra knä har fastnat under hela den där saken med allas tyngd på. Mitt knä satt helt fast och jag fick verkligen inte loss det. Smärtan var så intensiv och jag fick panik. Jag sa inget till.dom andra heller förjag var för upptagen med att storböla där på min kant bakom skidglasögen.. Ha ha. Fyfan vad ont det gjorde, det värker i hela benetjag bara jag tänker på det. Sittliftens sträcka är över 2 000 meter och jag grät hela den vägen. När vi kom upp till toppen föll jag typ ihop och kundet inte stå på vänsterbenet. Vaden värkte också eftersomd att blodet inte cirkulerade där på hela sträckan. Yes.. Det var min olycka. Hörs imorn ha det bra! (vet att det är felstavat och vissa ors ser konstiga ut här och där men det blir så när jag skriver med mobilen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0