Cash

Okej, jag och Jenny valde att "säga upp oss" från vårat nya jobb innan vi ens börjat haha! Nejmen vi kände helt enkelt att det inte var något för oss och det kom vid en väldigt dålig tidpunkt, vi har alldeles för mycket i skolan nu mot slutet.
Men jag vill ändå tjäna pengar på något sätt, så pappa har fixat massa jobb här hemma åt mig. Vi kör på att jag får jobba när jag vill i veckan, och hur många/få timmar jag vill. Några av jobben jag kan välja mellan är att måla väggarna och taket i tvättstugan, måla staketet på baksidan, riva loss golvet i tvättstugan och sen massa trädgårdsjobb. Nice! Tycker att det är kul att måla och om det är fint väder bangar jag inte på att måla staketet på baksidan. Så alltså, när det har gått en vecka så räknar vi ut hur många timmar jag har jobbat och så tar vi det gånger 80, får 80 kr i timmen. Så om jag t ex skulle jobba 20 tim på en vecka har jag 1 600:- Nu när jag inte har något att göra när jag är hemma ska jag jobbajobbajobba så att jag får lite cash.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0