hastigt avslut

Ursäkta för ett hastigt slut på förra inlägget, vet inte riktigt vad jag kom fram till - bara att det var kul att lyssna på gamla godingar hehe :p Det ringde i matklockan där nere (ja vi har en matklocka) och det betyder då alltså att maten var klar så var tvungen att kuta ner, därav det hastiga avslutet ;) Jag får ta ett kort på våran matklocka någon gång, hehe den satt kvar där när vi flyttade in och den är mycket effektiv så lika bra att låta den hänga kvar haha. Nu har jag i alla fall ätit, och ska fortsätta med samhällsuppgiften. Det är väldigt skönt att veta att jag kommer hinna bli klar med den nu ikväll och kan skicka in den, var lite orolig över det. Och om jag inte hade kunnat skicka in den hade jag fått ig, not so fun. Men vi hörs pöss ;)

psst - här är frågorna vi ska svara på och det får högst bli fyra a4, plus att om man vill ha pluspoäng vilket jag gärna vill, så ska man skriva vilka källor man har använt sig av och sen skriva källkritik..

  • Förklara med egna ord hur Sverige styrs på riksnivå, på landsting och sen på kommunnivå.

     

  • Förklara vilka typer av regeringar det finns samt vilka för och nackdelar som dessa har?

     

  • Ta reda på själv-uppgift. Hur styrs EU? Använd flera källor förutom boken för att ta reda på det. Jämför sen hur EU styrs med hur Sverige styrs.

     

  • Extra-fråga: Hur påverkas vi av att vi är med i EU? Är det bättre att tillhöra en stor union eller klarar vi oss bättre själva? Motivera!


  • Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0